Každý z nás se snaží najít rovnováhu mezi prací a rodinou. Nakládáme si toho více, než se dá zvládnout a jsme sami svým největším kritikem. I přesto, že děláte vše nejlépe jak umíte, máme pro vás pár tipů, které by se vám mohly hodit.

Work-life balance… jak pěkně to zní… a jak těžko se nastavuje. Mnoho úspěšných žen přiznává, že není vše tak růžové, jak to vypadá. Také prožívají dny a týdny, kdy se z chaosu nevymotají a mají pocit, že na ně vše padá. Nestíhají si umýt vlasy a v klidu oholit nohy. Celé:-)

Takže hlavně nepanikařte…

10 tipů, jak se nezbláznit

  1. Vytvořte si plán – nemůžete přece všechno udržet v hlavě. Buď si veďte sešítek, diář nebo vyzkoušejte aplikaci v telefonu.
  2. Když už vaříte, netroškařte – jedna večeře vás nespasí. Pokud jste u plotny, využijte toho a navařte si více porcí nebo i více jídel. Ty pak  Když se vám práce nebo odpoledne na hřišti protáhne, nebudete se stresovat.
  3. Pokud jste příznivci velkých víkendových úklidů, změňte to. Udělejte si plán na týden a ten dodržujte. Každý den nebo obden kousek. „Kamarádky se mi smějí, ale já během sledování seriálu tedy spíš přestávek, když dětí spí, stihnu uklidit byt. Mám plán, který dodržuju. A zatím to zvládám. I když je fakt, že nikdy nemáme dokonale uklizeno, protože bych musela děti někam zamknout, není ale nikde špína, a to je pro mě důležité.”říká Kamila z Prahy. Do úklidu můžete zapojit i děti a pokud opravdu nestíháte, řekněte si o pomoc, nebo si ji zaplaťte. Někdy těch pár investovaných stovek do uklízečky za to stojí. Vy si aspoň odpočinete, uděláte si mezitím něco do práce, nebo se pověnujete dětem.
  4. Chce to rutinu – ano, nejen pro vás, ale i pro rodinu. I děti by si měly brzy uvědomit, že jídlo se samo neuvaří, byt sám neuklidí, prádlo samo nevyžehlí… Najděte jim nějaké lehčí úkoly a naplánujte den, kdy je budou plnit (vysypat koš, uklidit si pokoj, psí pelíšek apod.) Také by měly mít režim. Čím dříve je naučíte chodit brzy spát, dělat si včas úkoly…apod. tím dříve budete mít částečný režim i vy.
  5. Naplánujte si den na zábavu – často se stává, že i když jste doma s dětmi, tak s nimi vlastně nejste. Honem uklízíte, vaříte, nebo pracujete na počítači. Naplánujte si  pravidelná odpoledne, kdy vypnete telefon a budete si spolu čas opravdu užívat…. Děti se budou na společné chvíle těšit a možná vám i více pomohou, aby vás pak měly pro sebe.
  6. Nedělejte nic na 100 % – nikdo to neocení. Zbytečně budete pálit čas. To samé platí i v práci. Žádné mazlení se s úkoly. Pracujte efektivně.
  7. Pokud můžete, spěte. Vykašlete se na pročítaní Facebooku nebo prohlížení Instagramu. Možná si myslíte, že vám to čistí hlavu, ale zároveň i, a to hlavně, krade čas. Ani si nevšimnete a půl hodinka zmizí, jak pára nad hrncem. Raději si lehněte. Když nemůžete usnout, tak jen zhluboka dýchejte. Pomůže vám to zklidnit mysl.
  8. Vstáváte ráno brzy a odpoledne byste za 10 minut spánku vraždili? Studie se různí v názoru na to, zda je zdravé odpoledne spát, ale manageři velkých firem začali zřizovat u kanceláří tzv. nap rooms, tedy místa, kde si můžete dát beztrestně dvaciáše. Nemohou si pak vynachválit aktivitu takto odpočatého zaměstnance. Stačí dvacet minut a máte nový příval energie. Pokud to jde, nebraňte se.
  9. Neciťte se provinile – zbytečně přicházíte o energii, jste ve stresu a snažíte se dělat více aktivit naráz. Odpusťte si, že nejste stroj a připusťte, že teď prožíváte období, kdy občas nestíháte. Nejste v tom sami. Zastavte se občas na chvíli a vydechněte.
  10. Vyzkoušejte nakupování online – není to sice převratná rada, ale poslední studie ukazují, že nákupům na e-shopech se věnují stále hlavně muži. Ženy preferují osobní přístup. Neutrácejte čas ve frontách v nákupních centrech. Objednejte si potraviny online a nechte si je dovézt až do domu.

A hlavně, nezapomínejte na sebe. Ano, možná nemáte čas chodit tak často na kosmetiku a ke kadeřnici jako dřív, ale i přesto se určitě najde pár hodin týdně, kdy si můžete jít zacvičit,  na masáž nebo se projít do přírody.  Abyste mohli energii vydávat, musíte ji někde také načerpat.